Σχολικός Σύμβουλος
 
 Κεντρική
Περιεχόμενα
Το Σχολείο μας
Ο τόπος μας
Ξενάγηση
Δραστηριότητες
Συλλογή φωτογραφιών

 

   

 

 

 

Η επαρκής εκπαίδευση του παιδιού, η πλούσια μόρφωση και η αναγνώριση του πολύπτυχου παιδαγωγικού και κοινωνικού του έργου του σχολείου είναι επιτακτική ανάγκη. Η πολιτεία οφείλει να το αναγνωρίσει έμπρακτα και οι εκπαιδευτικοί να το απαιτήσουν.

 

Δαραής Κων/νος

Στη 4η περιφέρεια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πιερίας με έδρα το Αιγίνιο τοποθετήθηκε ως νέος Σχολικός Σύμβουλος ο συμπολίτης μας εκπαιδευτικός κ. Κωνσταντίνος Δαραής.

Ο κ. Δαραής γεννήθηκε το 1965 στον Κολινδρό, όπου και έκανε τις βασικές του σπουδές. Σπούδασε στην Παιδαγωγική Ακαδημία Λάρισας (1982-84) στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1986-92) και στο Australian National University (Gr. Dip 1995). Μετεκπαιδεύτηκε στην Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Α.Π.Θ. (2000-2002). Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές σε επίπεδο Master of Arts στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης (1996-97) και είναι διδάκτων (PhD) του Τμήματος Γλωσσών Γλωσσολογίας και Πολιτιστικών Κληρονομιών του ίδιου Πανεπιστημίου (1997-2000)

     Έχει την επάρκεια στην αγγλική γλώσσα και άδεια διδασκαλίας της σύμφωνα με σχετική απόφαση τουΥΠΕΠΘ, την οποία όμως δεν άσκησε λόγω της δημοσιυπαλληλικής του ιδιότητας. Στην παρούσα φάση έχει ξεκινήσει νέα έρευνα σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο ΑΠΘ με την προοπτική να εξελιχθεί σε εκπόνηση δεύτερης διδακτορικής διατριβής με εστίαση στο επιστημονικό πεδίο της Ειδικής Παιδαγωγικής (ένταξη - ενσωμάτωση). Παράλληλα παρακολουθεί και το πρόγραμμα εξομοίωσης πτυχίων δασκάλων που γίνεται με ευθύνη του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΑΠΘ. Ο κ. Δαραής έχει συγγράψει επιστημονικά άρθρα (με βιβλιογραφική τεκμηρίωση) τόσο στην αγγλική όσο και στην ελληνική γλώσσα με θεματολογία σχετική με την ειδική παιδαγωγική και σύγχρονη ιστορια. Έχει προσκληθεί ως εισηγητής σε τρία συνέδρια αγγλοσαξωνικών πανεπιστημίων, ενώ έχει συγγράψει και δυο βιβλία, το πρώτο με επίκεντρο στον Ελληνισμό της διασποράς κατά την δεκαετία του 40 και δεύτερο με επίκεντρο στις μαθησιακές δυνατότητες των ατόμων με σύνδρομο Down.

   Διορίστηκε ως δάσκαλος το 1988-89, υπηρέτησε στη Δυτική Αττική (6/θέσια) στο Νομό Καβάλας (1/θέσιο), στη Θεσσαλονίκη, στην Αυστραλία και στην Πιερία (στο 3/θέσιο της Σφενδάμης) και φέτος στο 6/θέσιο Κολινδρού, όπου διδάσκει στη ΣΤ΄τάξη. Τα ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στη δημιουργία ενός σχολείου για όλους χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και διακρίσεις, ενός σχολείου που θα αγκαλιάζει και θα αξιοποιεί το μαθησιακό δυναμικό και τις κλίσεις αντίστοιχα του κάθε παιδιού (δεν θα αδικεί τον ταλαντούχο, αλλά και δεν θα περιθωροποιεί το μαθητή με μαθησιακές ιδιαιτερότητες), θα προάγει τον κοινωνικοποιητικό ρόλο της αγωγής και δεν θα χρεώνει τους μαθητές με όχι τόσο έντονους ακαδημαϊκούς προσανατολισμούς με προσβλητικές ετικέτες. Αξιωματική του αρχή είναι ότι στην κοινωνία όλοι παίζουν εξίσου σπουδαίο ρόλο, αρκεί να έχουν ήθος, αυτοπεποίθηση και αυτοσυνειδησία (κατά το δυνατό). Στέκεται κριτικά απέναντι στον επαγγελματικό ελιτισμό και πιστεύει ότι η στοιχειώδης εκπαίδευση πρώτιστα δημιουργεί "πολίτες" και οικοδομεί την αγάπη για τη γνώση αλλά προπάντων για τον άνθρωπο. Αντιλαμβάνεται την ανάγκη αξιολόγησης του "εκπαιδευτικού συστήματος", αλλά δε συμμερίζεται τις απόψεις όσων επιδιώκουν την αναβίωση του "επιθεωρητισμού".

   Ο κ. Δαραής είναι παντρεμένος με την κ. Ιουλία Γραμμένου, έχουν τρία παιδιά, ενώ πολύ σύντομα θα αποκτήσουν και τέταρτο και στην παρούσα φάση διαμένει με την οικογένειά του στον Κολινδρό. Όλοι οι συνάδελφοι του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κολινδρού τον συγχαίρουν και τον εύχονται καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο του.

  • Οικογένεια
    • Η οικογένεια, ως πρωταρχικός θεσμός όλων των κοινωνιών, εκτός από την κάλυψη των βασικών αναγκών του αναπτυσσόμενου ανθρώπου πραγματοποιεί και την πρωτογενή κοινωνικοποίηση του παιδιού. Όσο και αν λέγεται ότι σήμερα η οικογένεια περνά κρίση, τονίζουμε ότι αλλάζει μορφή γίνεται πυρηνική, αυξάνουν οι μονογονεϊκές οικογένειες, αντιμετωπίζει περισσότερα προβλήματα. Ο ρόλος της όμως δεν περιορίζεται, αλλά αυξάνεται.
  • Οι γονείς
    • Οι γονείς μπορεί να έχουν θετική ή αρνητική στάση απέναντι στα παιδιά ανάλογα με τον τύπο τους, να είναι απαιτητικοί, ευερέθιστοι, ανήσυχοι, φιλόδοξοι, υπερπροστατευτικοί, αδιάφοροι, απορριπτικοί, δημοκρατικοί, αυστηροί, επιεικείς με τις ανάλογες συνέπειες για τα παιδιά αλλά και για τους ίδιους. Η οικογένεια μπορεί να προσφέρει πλούσιο ή φτωχό μορφωτικό περιβάλλον, να συνεργάζεται ή όχι με το σχολείο.
  • Άλλοι παράγοντες
    • Άλλοι παράγοντες όπως το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, τα μέσα ενημέρωσης και κυρίως τη τηλεόραση, κοινωνικοί και πολιτιστικοί φορείς διαμορφώνουν ένα κλίμα που επηρεάζει το σχολικό έργο.
      Σε κάθε περίπτωση πάντως ο δάσκαλος αποτελεί το βασικό παράγοντα κάθε προσπάθειας. Ο ρόλος του είναι αναντικατάστατος. Όλα αυτά έχουν σοβαρότατες επιπτώσεις στο παιδί - μαθητή, στην επίδοσή του, στη συναισθηματική ισορροπία, στην ένταξη στο σχολικό και κοινωνικό χώρο, στην καλλιέργεια των ικανοτήτων, στη βελτίωση του χαρακτήρα του.
     

Τελευταία ενημέρωση της τοποθεσίας 01/04/13           Σχεδιασμός σελίδας: Γεώργιος Βασιλόπουλος